E-Ticaret için ERP

E-Ticaret için ERP

Enterprise Resource Planning (ERP) olan ve dilimize Kurumsal Kaynak Planlama (KKP) diye türetilen kavram, kolay yönetim mantığı ile hareket eden ve e-ticaret yazılımlarına da hayat veren bir yazılımdır. Finans, muhasebe, İK, kargo süreçlerini bir arada toplayıp bilgi ekranına sunan ERP, e-ticaret siteleri için de can suyudur.

Bir yazılım olan ERP, müşterilere daha hızlı hitap edebilme, ürün takibi yapma, muhasebe takibi ile gider/gelir kontrolünü sağlarken e-ticaret siteleri için satışı doğrudan arttıracak avantajlar sağlamaktadır. Eğer Kurumsal Kaynak Planlama hakkında yazılımından bilgi almak ve e-ticaret sitenizde uygulamak istiyorsanız hib.com.tr tam size göre bilişim ve yazılım sitesidir.

E-ticarette ERP Kullanmak

Kanallar arasında iletişim kurmak, güvenliği en üst seviyeye getirmek, perakende işlemlerini nitelikli zirveye taşıma ve yapay zeka teknolojisinden yararlanarak dijital ticaret olan e-ticareti geliştirme ve satışlarınızı arttırma imkanı ERP ile mümkündür. Bu yazılımın modülleri bulunmaktadır. E-ticaret için ERP entegrasyonunda önemli eklentiler ya da yazılımlar şu şekildedir;

  1. Muhasebe
  2. B2B
  3. Kolay Kullanım
  4. Tasarım Esnekliği
  5. Müşteri Kazanımı
  6. Güvenlik
  7. AR-GE
  8. Kolay İletişim

Dijital dijitalin bir adımı olan ERP ile, farklı ortamlar sayesinde müşterilerinizle iletişim kurabilecek ve başarıyı getirecek imkanlara da sahip olabileceksiniz. E-ticaret için ERP kullanmanın faydaları 7 maddede şöyledir:

  1. Muhasebe

ERP sistemi ile e-ticaret üzerindeki tüm muhasebe işlemlerinizi kolay tasarlanmış bir panel üzerinden yapmanız mümkündür. E-fatura imkanı ile müşterilere nitelikli olarak destek vermek ve bir marka kimliği kazanmak için ERP muhasebe yazılımları kullanmak gerekmektedir.

ERP ve muhasebe entegrasyonu ile stok takibi yapabilir, gelir gider dengenizi muhasebecinizle birlikte gözlemleyebilir, sorunsuz sipariş takibi yapabilir, stoklarınızı yönetebilir ve maliyeti düşürürken kazançları da arttırabilirsiniz.

  1. B2B Pazarlaması

Şirketler arası işletmeden işletmeye (B2B) olarak bilinen bu kavram ERP yazılımı ile hem kolay hem de satış arttırma imkanı sunmaktadır. Rakip analizinin yapılması, rakipler arası olumlu etkileşim ve rakibin eksik/artı imkanını görüntüleme ile müşteriye daha hızlı hitap etmek mümkündür.

  1. Kolay Kullanımı

E-ticaret sitenizin daha kolay yönetilmesini istiyor ve siz de uzaktan bakmak, gelişmeleri takip etmek ayrıca müşteri olan kazanımı da yüzde yüz arttırmak istiyorsanız mutlaka ERP’ye geçiş yapmalısınız. ERP bu anlamda e-ticaret sahiplerine; e-fatura, e-defter, e-arşiv ve muhasebe gibi temel niteliklerle kolay kullanım sağlarken daha fazla müşteriye de hitap etmenizi kolaylaştırır.

İnovasyon örneği olan ERP ile e-ticaret siteleri bu kervana katılıp satış arttırma ve kolay yönetim paneline ortak olmalılardır. Bu sayede daha fazla müşteriye hitap etme şansları da ortaya çıkmış olur.

  1. Tasarımdaki Esneklik

Kurumsal Kaynak Planlama ile basit çözümler, finansal durumları daha iyi görmek, işlemleri optimize etmek, tedarikteki esnekliği sağlamak için oldukça sade ve yormayan tasarım gerekmektedir. Bu kapsamda, özel bir tasarım anlayışı ile ERP tercihiniz olmalıdır. Karışık bir KKP yazılımı size fayda değil hem zaman kaybı sağlarken hem de zarar verecektir.

Tasarım: Tasarım esnekliği kısaca, grafiklerin yer aldığı, satışların görüldüğü, teknik ve yüzeysel bilginin dışında bizi direkt olarak ilgilendirebilecek bilgilerin yer aldığı yazılımsal tasarımdır. Teknik ve yüzeysel bilgiye ekipteki diğer arkadaşlarımızın ilgilenmesi bizim olaya bakışımızı olumlu etkileyecektir.

  1. Müşteri Kazanımı

E-ticaret ve ERP buluşma noktasıyla müşteri kazanımınız artacaktır. ERP’nin sağladığı kapsamlı bakış açısı, ürün takibi, tedarikçi ile iletişim, satış sürecindeki sürenin kısaltılması gibi etkenler müşteri kazanmanıza ve satış hacminizin büyümesine yardımcı olur.

KKP ile hem bilgisayardan hem telefondan hem de tabletten kolay bir şekilde müşteri takibi yapabilirsiniz. Böylece müşteri hacminiz artar ve pozitif müşteri kazanımınız gerçekleşir.

Yeni Müşteri: Yeni Müşteri Kazanmak

  1. Güvenlik

ERP sistemi ile e-ticarette güven sağlayabilir ve müşterilerinizin de güvenini kazanmış şekilde satış yapabilirsiniz. Bunun için ERP yazılımlarında güvenilir markalarla iş yapmak, süreci takip edecek bir ekip oluşturmak, yazılımda oluşabilecek sorunları tespit etmek gerekmektir.

E-ticaret sitelerine yapılan saldırıları en aza indirmek ve güven dolu bir ticaret hayatı yaşamak için güvenlik önlemlerini almak gerekmektedir. ERP yazılımı da veri güvenliği hizmeti sağlayarak gelişmiş duvar ile bir kalkan sunar.

  1. AR-GE

Araştırma ve geliştirme konusunda e-ticaret sahiplerine de büyük görev düşmektedir. Kobiler için can suyu olan ERP yazılımı, e-ticaret alanında beklentileri karşılamak istemeyenler için muhteşem bir fırsattır. Muhasebe, stok takibi, müşteri iletişimi ERP ile kolaylıkla hallederken aynı zamanda AR-GE’ye de vakit ayırarak hacminizi de genişletebileceksiniz.

  1. Kolay İletişim

Departmanlar arası iletişimi güçlü tutmak ve işbirliğini kalıcı hale getirerek doğal satışları sağlamak isteyenlere ERP muhteşem bir fırsat sunar. ERP yazılımı tüm departmanları bir arada toplayarak her çalışanın aynı ekrana bakmasını sağlayarak iletişimi sağlam temellere atar. ERP aynı zamanda CRM ile bağlantılı olduğundan size oldukça kolay bir iletişim imkanı da sağlamaktadır.

E-Ticaret için ERP
E-Ticaret için ERP

E-ticaret için ERP yazılımı sayesinde iletişim, raporlama, muhasebe, stok görüntüleme, müşteri takibi yapabilir markanızın hacmine değer katabilirsiniz. Marka oluşmasında CRM ile birlikte en büyük desteği ERP sağlamaktadır.

Web Yazılım