Etkili Ürün Tanıtımı Yazımı

Etkili Ürün Tanıtımı Yazımı

E-ticaret siteleri ‘satışların artması’ için etkili ürün tanıtımı yazımı ve bu satıldığı ürünlerin müşteriye en iyi şekilde tanıtılması gerekmektedir. Ürününüz karizmatik ve şık olsa da doğru bir iletişim ile müşteriyi yüzde yüz bilgilendirecek açıklama metinleri yazılarak müşteriye ulaşılmalıdır. Bu tanıtım yazılarının mutlaka yorumdan uzak, arama motorlarına uygun, müşteriye hitap edecek ve müşteriyi harekete geçirecek yazılar olması gerekmektedir.

E-ticaret sitemizde binlerce ürün yer alabilir bunların hepsini ince eleyip sık dokuyarak kaleme aldığımızda bize sayısız olumlu satış ile geri dönecektir. Doğru ürün tanıtımı = müşteri ilişkisi bize başarı sağlayacaktır. Hib.com.tr olarak etkili ürün tanıtımı yazımı hakkında e-ticaret site sahiplerine rehber olacak bir yazı hazırladık.

Ürün Tanıtımı Yazımının 6 İlkesi

Ürünün nesnel, yoruma uzak lakin bazı süslü kelimelere açık olarak yazılması müşterinin güvenini kazanırken sizin de marka yolundaki adımlarınızdan bir tanesidir. Ürün tanıtımı, açıklaması, metin havuzu yazımı 5 başlık altında toplanmaktadır. Bunlar;

  1. Anahtar Kelime Bulmak
  2. Başlık Seçimi
  3. Giriş, gelişme ve sonucun yazılması,
  4. Yorum Yerine süslü cümle kullanımı
  5. SEO Kurallarına Uymak

Bu başlıkları inceleyip ‘doğru bir ürün tanıtımı’ nasıl olmalıdır bunu ifade edeceğiz. Etkili ürün açıklaması için temel 6 kural;

  • Anahtar Kelime Seçimi

Bir ürünün açıklama kısmı ürünün en önemli noktasıdır. Eğer bir marka kimliğine sahipseniz insanlar sitenize direkt olarak gelip ürünü seçip gidecektir lakin bir marka kimliğiniz daha oluşmadıysa ya da rakipleriniz deyim yerindeyse sağlamsa ‘doğru anahtar kelime seçimi’ ile fark yaratabilirsiniz. İnsanların ne aradıklarını öğrenip onlara göre ürün tanıtımı yazısı oluşturmak size avantaj sağlayacaktır.

Bunu yapmanın ücretsiz ve ücretli yolları var. Ücretli yollarının en büyüğü: Semrush ya da keywordtools.in ile çok basit şekilde yapabilirsiniz. Lakin ücretsiz bir araç kullanmak istiyorsanız, Google ads, Google Trend ya da Google giriş arama bölümünden yararlanabilirsiniz.

  • Sıfır Yorumlu Başlık Seçimi

Ürün açıklaması yazarken başlık seçiminde ve yazımında sıfır yorum kullanmak gerekmektedir. Ürününüzün tam adının geçmesi, doğal olunması, hatasız kullanımı müşteriye güven sağlayacaktır. Müşteriler arama motorlarına  ‘Muhteşem Kayseri Sucuğu’ diye aratmaz aksine ‘Kayseri Sucuğu’ aramasını kullanırlar.

Hem SEO hem de müşteri kazanımını doğru yapmak için sıfır yorum, tam açıklamalı başlık seçimi yapılması gerekmektedir. Ayrıca başlık seçiminde ürün eğer bir markaya aitse bunu da belirtmek bize doğal yollardan gelen müşterileri kazandıracaktır. Mutlaka müşteri, sizin belirlediğiniz adı duymamış olup büyük markaların başlıkları ile sizin kapınızı çalacaktır.

Müşteri Kazanma Rehberi: Yeni Müşteri Kazanmak

  • Giriş, Gelişme ve Sonucun Yazılması

Ürün tanıtımı yapılacak, A’dan Z’ye bilgi içeren, bilginin yanında yorumdan ziyade süslü kelimelerin yer aldığı bölümdür. Bu bölümde, hikâyeyi müşteriye çok iyi yansıtmamız gerekmektedir. Müşteriye ilk başta en önemli bilgileri verip, müşterinin çok ilgisini çekmeyecek bilgileri ise sona saklamamız en önemli unsurdur. Ayrıca, burada profesyonel bir şekilde, SEO ve anahtar kelimelerden yararlanmak gerekmektedir.

Ürün açıklama metinlerinin taban/tavan kelime sınırı bulunmaz. Üründe renkli gözüken ve müşterinin de ilgisini çekebilecek yerler bold yapılabilir, ara başlık açılabilir. Giriş, gelişme ve sonuç açıklamasındaki temel amaç; sizin yüzde yüz doğal bir şekilde müşteriye hitap edip onun güvenini kazanmanız ve marka kimliğini oluşturmanız gerekmektedir. Bunun için, cümleleri özgün yazmanız, övücü süslü kelimeleri cümlelere boğmadan müşteriye aktarmanız gerekmektedir.

Marka: Nasıl Marka Olunur?

  • Yorum Yerine Süslü Cümle Kullanımı

Makale, içerik, ürün tanıtımı kısmında kullanacağımız tek bir dil var oda: süslü cümle dili. Lakin bu süslü dil yorum ile aynı değildir. Bir ürünü övmek için kullanacağımız bu dilde kişisel yorumlardan cümlelerimizi uzak tutacağız. Cümle içlerinde ‘muhteşem, harika, eşsiz’ gibi kelimeleri katarak bir cümle oluşturacağız. Cümlelerde yorum katmak, müşterinin düşüncelerini artı – eksi olarak değiştirebilir.

  • SEO Kurallarına Uymak

Search Engine Optimization (SEO) olan ve Türkçe çevirisi Arama Motoru Optimizasyonu kurallarına ürün açıklamasında uymak başarının adımlarındandır. Fair-Play çerçevesinde satış yapmak ve daha fazla kişiye Google, Yandex gibi kanallardan kendimize trafik çekmek için SEO kuralları e-ticaret sitemizde olmazsa olmazlardandır. Kendimize sıfır masraf ile bir trafik yaratmak istiyorsak SEO’yu tanımamız ve uygulamamız gerekiyor.

İç link, anahtar kelimenin cümleye serpiştirilmesi, müşterinin aradığı kelimelerin araştırılıp cümleye uyarlanması gibi kriterler ile e-ticaret sitenizi arama trafikleri için uygunluğunu sağlayabilirsiniz. Web siteler için can suyu olan bu kavram, teknik ve yüzeysel bilgi ile başarıya ulaşılmaktadır. Bu yüzden A’Dan Z’ye SEO konusunda bilgi sahibi olmak ve kendimizi de bu konuda geliştirmek gerekiyor.
Satış Arttırmak: instagram İle Satış Arttırmak 

Etkili Ürün Tanıtımı Yazımı
Etkili Ürün Tanıtımı Yazımı

Ürün tanıtımı nasıl olmalıdır ve ürün açıklaması yazarken başlık seçimi, SEO uygun etkenlerin kullanımı hakkında bilgi sağlanmıştır. Ürün tanıtımları müşteriyi harekete geçirecek dinamik unsurdur.

E-Ticarete Başlayanlar için