Instagram İle Satış Arttırmak

Instagram İle Satış Arttırmak

Dünyanın en popüler uygulaması olan instagram, kendisine özel bir kitle ile hem e-ticaret hem de mobil uygulama satışları için büyük bir pazar yeri olup instagram ile satış arttırmak isteyenler için kaçınılmaz bir platformdur. Bu pazar dilini bilmek, algoritmasını tanımak satış potansiyelinizi arttıracaktır. Instagram platformu, kendine has özellikler ile 2 milyardan fazla indirilme almayı başardı.

Hib.com.tr olarak; instagram platformunda bazı püf noktaları dile getirerek bu platformun yönetimini ve instagram ile satış arttırmak için ayrıcalıkları göstereceğiz. Digital 2020 raporuna göre; Türkiye’de en çok kullanılan ikinci araç: instagram. Markalar, butikler, e-ticaret sahipleri, mobil uygulama dükkanları kendilerini ilk olarak burada tanıtırlar.

Influencer Marketing 

Sahip olduğu instagram aracı ile, doğal olarak sizin ürünlerinizi tanıtır ve takipçi kazanımda önemli bir rol üstlenmektedir. Tamamıyla doğal olan, takipçilerden biri gibi olan lakin takipçilerine nazaran biraz daha yüksek takipçi kitlesine sahip birey ile anlaşarak reklam verdiriyorsunuz. Dönüşüm oranı hem Google ads hem de Facebook Business Manager’e nazaran daha etkili olmaktadır.

Influencer Marketing ile satış rekorlarını kırmanız mümkündür. Lakin doğru kişiyi seçmeniz ve doğru kitleyi bulmanız gerekecektir. Bilgisayar parçaları satışınız varsa Twitch yayınlarında ünlü biri ile anlaşabilirsiniz Belirli bir grubu etkilemeye çalışmak, instagram ile satışları arttırmak yapmak ve ulaşılamayana güven ile ulaşabilmek amacıyla Influencer Marketing yapılmaktadır.

Kullanıcıyla Ortak Olun

Instagram için sattığınız ürünleri kullanıcılarla buluştururken onları da yanınıza çekmeye çalışın. Onların önerdiği şeyleri yaparak yeni müşteriler kazanma çabasında bulunun. Güven ilişki ile yürütülen ikili ilişkilerde, kullanıcıların da ürünleri denenmesi, videolar paylaşılması istenmeli ve bunları hikaye olarak paylaşımlarda desteklenmelidir.

Tüketicilerden gelen her mesaj bir ‘yeni müşteri doğma’ ile başlayabilir. Bu yüzden onlara samimi aynı zamanda kurumsal cevaplar vererek onları çekmeye çalışın. Müşteriler her zaman sorunu giderenlerle birlikte çalışmak, alışveriş yapmak isterler. Eğer instagram ile satış arttırmak düşüncesini benimsemek istiyorsanız mutlaka kullanıcı ile beraber vakit geçirmeli, başka perspektiften ürünlerinize bakmalısınız.

Ürün Bazlı Değil Marka Bazlı

Ürün bazlı reklamlar tüketiciler için tam istenilen değildir. Tüketici ürünü almak istediğinde sizin reklamınıza, paylaşımlarınıza ilgi duyabilir. Lakin marka bazlı olmak hem kazandırırken hem de akıllara kalıcı bir tekniktir. Ürünlerinizin dışında marka bazlı olarak kullanıcıların yanında olun. Ulusal ya da uluslararası bir kriz durumu olduğunda duyarlı paylaşımlar yapmaktan asla çekinmeyin. Markanızın her yerde adını duyurmaya, reklamını yapmaya çalışın. Küçük bir duyarlı paylaşım milyonlarca kişiye rahatlıkla ulaşabilir.

Canlı Yayınlara Katılın

Canlı yayınlar bilindiği üzere kişisel hesaplardan yapılan bir etkinliktir. Markalar sesini daha çok kişiye duyurmak ve samimi olup onlarla birlikte olduğunu göstermek için canlı yayınlara katılmalıdır. Canlı yayında sadece ‘x yayına katıldı’ yazısını söyleyecek canlı yayıncı birden canlı yayındaki herkese otomatik reklamınızı yapmış olur hem de bedava reklam! instagram ile satış arttırmak isteyen her e-ticaret ya da mobil uygulama sahibinin bunu uygulaması, bunun üzerinde çalışması gerekir.

Ayrıca, markaların da canlı yayın açması, canlı yayında ürün tanıtımı yerine soruların cevaplanması yeni müşteriler için olumlu düşünceler bırakacaktır.

Tüketici Düşünceleri Paylaşımı

Gerek e-ticaret gerekse mobil uygulama dükkânlarında ürünlerinizin satışını arttırmak için yorum yerine gelen samimi, olumlu, görüş bildiren cümleleri paylaşarak ‘samimi bir ortam’ yaratabilirsiniz. Bu şekilde postlarınız daha fazla yorum, beğeni kaydet alarak keşfete düşme hızınızı arttırabilir ve yeni müşteriler kazanabilirsiniz; Yemeksepeti buna bir örnektir.

Sayıları Analiz Edin

Bir reklam verdiğinzde, ya da sitenize instagram ile gelenleri görmek için sayıları, gelen kişileri analiz edin. En çok hangi saatlerde hesabınızı kontrol etmiş, en çok hangi saatlerde paylaşımlarınız beğeni almış bunları instagram / isatistik bölümünden görüntüleyin. Sayıları okumak satışları olumlu ya da olumsuz yönetmektir. Eğer instagram ile satış arttırmak istiyorsanız sayılarla içli dışlı olmayı, notlar alarak haftalık, aylık raporlar çıkartmayı unutmayın.

Güvenlik Rehberi: E-ticaret İçin Güvenlik

Hikâyelere Can verin

Bu sosyal medyanın bir zorunluluk değil fırsat olduğunu unutmadan hikayelerinize can suyu olmaya çalışın. Hikayelerinizde her akşam bir soru, evet-hayır, test gibi basit etkinlikler yaparak kullanıcıyı sayfada tutmaya çalışın. Hikayelerde etiket kullanarak hedef kitlenizi genişletin. Hikayelerinizde ayrıca tatlı bir tebessüm bırakan şarkılar kullanarak satış hacminizi de genişletebilirsiniz.

Etiket # Kullanımı

Doğru ve etkin hashtagleri kullanmak ana sayfanızdaki tüketiciler dışına çıkmanızı ve direkt olarak binlerce sizi takip etmeyene ulaşmayı sağlar. Etiketlerde ise; 1m bir etiket size çok yararlı olmaz. Lakin bin ile 100 bin arasında bir etikette daha çabuk üst sıralara çıkabilirsiniz. Her gönderinize aynı etikleri kopyala yapıştır yapmayın aksine karışık şekilde ürünün de gerektirdiği gibi etiketler koyun.

Etiketleri Google üzerinden ücretsiz şekilde bulabilirsiniz lakin daha detaylı bir etiket platformu istiyorsanız keywordtool.in tam aradığınızdır. İnstagram ile satış arttırmak isteyenlerin buradaki etiket değerlerini öğrenip, yorumlaması ve buna göre etiketleri paylaşması e-ticaret için can suyu niteliğindedir.

Araştırma Yapmak: Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Video ve Fotoğraf

Tüketiciler sosyal platformlarını evleri gibi düşünüp ona göre insanları takip ederler. Bu yüzden tanımadıklarını, resim kalitesi düşük olanları, videoları aşırı derecede basit olanları takip etmez. Bu kapsamda, instagram açıkladığı bilgiye göre kullanıcılar bir ürünü aldığında yüzde 80 olarak instagramda fotoğrafını gördüğünü ifade etmektedir.

Eğer instagram ile satış arttırmak istiyor ve hacmimizi genişletme düşüncemiz varsa ilk olarak kaliteden başlamalıyız. Kaliteli içeriklerimiz olursa yavaş yavaş tüketiciler arkadaşlarına önerecek ve doğal sıfır maliyetli reklam ile yeni müşterilere erişim sağlayacağız.

Marka olmak: Nasıl Marka Olunur?

Instagram İle Satış Arttırmak
Instagram İle Satış Arttırmak

instagram ile satışları arttırmak için influencer marketing, hikaye özelliği, marka bazlı tanıtım, canlı yayınlara katılma gibi püf noktaları inceleyerek müşterilerinize hizmet sağlayarak hacminizi ve markanızı büyütebilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi