Nasıl Marka Olunur

Nasıl Marka Olunur

Vizyon sahiplerinin kriterleri arasında yer alan, e-ticaret sahiplerinin hayal ettiği, satışların arttığı ve saygınlık çerçevesinin genişlediği bir kavrama marka ya da markalaşmak denilmektedir. Eğer bir marka sahibiyseniz, markanız varsa mutlaka hem satış hem de ticaret alanında pozitif etkenler yaratırsınız. Marka olduğunuzda mutlaka tüketicinin karar mekanizmasını olumlu yönde etkileme şansına sahipsiniz

Marka kimliği oluşturmak isteyen e-ticaret, uygulama sahipleri verdikleri sözleri tutmalılardır. Muhtar Kent, “Herkes söz verir ama marka olan tutar” sözü ile hareket edilmelidir. Markaya adım atmak her vakit müşteri ile profesyonel şekilde vakit geçirmektir. Tüm bu etkenler sonucunda bir para kazanıyor, amacınızı gerçekleştiriyorsanız ya da başarı kazanıyorsanız siz artık bir markasınız.

Markaya Giden İlk Yol: Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Dünyanın En Zor İşi: Marka Olmak

Marka olmanın ne bir tanımı ne de bir betimlemesi mevcut. Kısaca tariflerle açıklama yapılan bu ifadenin tek göstergesi ise; müşterinin aklına olmak. Bir ürüne ihtiyacı olduğunda, hiçbir açıklamanızı veya yazınızı okumadan direkt ürünü alıyorsa artık siz bir marka olmuşsunuzdur demektir.

Bir müşteri, akşam olduğunda çayını, kahvesini alıp sizin sitenizde vakit geçiriyorsa markalaşmaya başlamışsınızdır demektir. Bu yüzden müşterilere hitap edecek, kampanyalar, indirimler, bilgi birikimleri sağlamalısınız. Marka olmak için gereken yüzeysel nitelikler;

  1. Profesyonel Bir E-Ticaret Sitesi

Amatör bir e-ticaret sitesiyle kimse marka olmamıştır. Göze hoş gelen, kusurları minimize edilmiş bir şekilde müşteriye sunulan, müşterinin sorularına cevap veren ve müşterileri doğal olarak çeken site tasarımları markaya gebedir. E-ticaret sitelerindeki ürün yelpazesinin çokluğu marka olmanın ilk adaylarındadır.

Bir e-ticaret sitesi her sabah dünü geride bırakarak ve yarına en iyi şekilde hazırlanarak hareket ettiğinde markaya yaklaşır. ERP ile entegrasyon halinde bir e-ticaret sitesi organize ederek hem müşterilere daha hızlı hizmet, güven sağlamak, stok ve muhasebe takibi yaparak müşteriye yüzde yüz destek sağlamak bir marka örneğidir.

Güvenlik: E-ticaret İçin Güvenlik

  1. Kimliğiniz

Hem ulusal hem de uluslararası tüm markaların bir kimliği vardır. Kendilerini izah ettikleri bir logo, slogan, vizyon, misyon ve değerleri şirketin markasının önyüzüdür. İnsanların sizi tanıması, aklınızda kalması için bunların profesyonel metin yazarları tarafından yazılması markanızın başlangıç adımlarındandır.

Her markanın bir logo hikayesi vardır. Onları, tutkulu şekilde çalışmaya iten, motivasyonu kaybetmeden yeni başarılar elde eden kimlikteki hikayeden gelir. Marka olmak istiyorsanız, markalaşmadan önce kendi kimliğinizi oluşturmanız gerekir.

  1. Müşterinin Güveni

Bir müşterinin güvenini kazanmak marka olmanın ilk adımıdır. Bir müşteri size güvenip ‘tekrar’ sitenize ziyarete geliyorsa, arama motorlarında aratıyorsa markalaşmaya, marka olmaya başlıyorsunuzdur. Rakipleri ile arasına mesafe koymak isteyen rakiplerin önüne geçmek isteyen her e-ticaret sahibi güven vermelidir.

Bu güveni ürünle, site yapısıyla, temasıyla ve içeriği ile sağlamalı ve inşa etmelidir. Güven sağlamayan hiçbir ürün, site, şirket ya da holding tutunamaz. Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisine göre güvenlik en önemli ikinci seviyededir. Markanıza ya da markanızın platformlarına güven yoksa orada bir markadan söz etmek imkansızdır.

  1. Marka Olmanın En Büyük Adımı: Tutku

Marka olmak istiyorsanız tutkulu, heyecanlı olmanız şart. Her saat yeni bir müşteri kazanmak için durmadan, yarına daha çok yatırım yapmak, daha fazla müşteri kazanmak için hem departmanlar arası hem de müşteriler arası iletişimi sağlıklı tutup marka kimliği alt yapısı oluşturulmalıdır.

Her sabah işe başladığınızda daha çok çalışmalı, yeni vizyonlar belirtmeli ve değerlerinize de sahip çıkarak yolunuza devam etmelisiniz. Sürdürülebilir bir başarı istiyorsanız müşteri ile ilişkinizi sıcak tutmalı onların istediklerine cevap vermek için çalışmalısınız.

Marka yüzü: Ürün Fotoğrafçılığı Nasıl Çekilir?

  1. İnovasyon Markası: Sosyal Medya

Bir marka, asla inovasyondan geri kalmaz. AR-GE çalışmalarına destek sağladığı gibi insanların ‘sebep arayarak bağlanması’ için sosyal medyayı da aktif olarak yönetir. İnsanlar sosyal medyada daha fazla vakit geçirdiğinden onlara erişmek için hem onlar gibi sosyal medyayı aktif kullanmalı hem de onların istediği türden paylaşımlar yapmalısınız.

Marka olmak yeniliklerin yanında müşterilerin istediklerine cevap verebilendir. Sosyal medyadan satış yapmak, sosyal medyadaki görsellerin paylaşımın tavan yapacak kadar özel ve anlamlı hazırlanması gerekmektedir. Bu kapsamda, tasarım departmanınız ile aktif bir şekilde çalışmalı ve koordine olmalısınız.

  1. Reklam

Çok para ile marka satın alabilirsiniz ama marka olamazsınız. En hızlı yarış arabalarından Ferrari, hiçbir zaman reklam harcamalarında ilk 10’da yer almaz ama bu onun marka olmadığını göstermez. Siz reklamı, ürünle, tutkuyla, yaptığınız iş ile yapacaksınız ve böylelikle doğal müşteriler kazanıp markalaşma adına sağlam adımlar ile devam edeceksiniz.

Doğru reklam vermek de bir marka ve markalaşma işaretlerindedir. İnsanların aktif olarak kullandığı sosyal medyaya dönüşümlü reklam verme ile markalaşmaya gidebilirsiniz.

Yeni Müşteri: Yeni Müşteri Kazanmak

  1. Kaynak: Doğal Trafik

Markaya ulaşmak için adımlardan bir tanesi de doğal trafiktir. İnsanların sitenize, e-ticaret platformunuza ya da mobil uygulamanıza rağbet göstermesi size markalaşmaya götürecektir. İnsanlar doğal trafik için neye dikkat ederler;

  • Ürünlerinizin kalitesi, dayanıklı olması, uzun süre kullanım
  • Güven ilkesi,
  • Geçmişten gelen tutkunuz
  • Eğlence, vakit ayırma isteği

Marka oluşturmak; bir yere başvuru yapıp olunabilen bir kavram değil bu yüzden markaya asist yapacak maddeleri değerlendirip ulusal ve uluslararası bir marka oluşturmalısınız.

ERP Rehberi: E-ticaret İçin ERP

Nasıl Marka Olunur
Nasıl Marka Olunur

Marka olmak ya da markalaşmak her şirketin hayalidir. Marka olmak ve markaya giden yolda neler yapmak gerekenleri uygulamak kadar şans faktörü de önemlidir. Tüm detayların yanında çalışmak, çalışmak ve çalışmak gerçek bir markayı yaratır.

E-Ticarete Başlayanlar için