Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Pazar araştırması ile, tüketicilerin talep edip etmediklerini, gelecekte nasıl ürünlerin talep görebileceğini, değişimi gözlemleyebilir ve buna göre risk alarak aksiyon haritanızı çıkartabilirsiniz. Müşterilerin tüketim alışkanlıklarından alabileceği gibi ihtimalleri kapsayan bu araştırma, hem nitelikli sonuç verirken hem de bakış perspektifinizi de genişletecektir.

Pazarda bulunan ürünleri müşterilerin ilgisi ne kadar, müşteriler yeni bir ürüne ne kadar hazır ya da bir müşteri üründen daha fazla ne bekliyor gibi sorulardan sonra nitel ya da nicel araştırma yöntemini kullanarak sağlıklı bir pazar araştırması yapılabilmektedir. hib.com.tr olarak Pazar araştırması en iyi şekilde nasıl yapacağınızı anlatacağız.

Pazar Araştırma Türleri

Pazar araştırması, var olduğumuz yerden çıkarak farklı pencereler ile müşterinin ne istediğini anlamaktır. Bunu, kontrol için en çok alınanlara bakmak yanlış bir davranıştır. O an ki, şartlara göre (örn; Covid-19) ürün çok satılmışsa 5 ay sonra da çok satılacağı anlamına gelmez. Pazar araştırma türleri sosyolojik olarak iki tanedir:

  • Nicel araştırma: Kaynak toplama, anket, deney yolunun izlendiği bir türdür. Araştırmada kullanılan metodalar ise; telefonla görüşme, bilgisayar araştırmaları, internet araştırmaları ve yüz yüze görüşme gelmektedir.
  • Nitel araştırma: Nicelin aksine daha derine inilerek yapılan bir araştırma türüdür. Yorumlama vardır. Bu araştırmada; odak grup görüşmesi, derinlemesine yaklaşım, katılımcı gözlem, örnek olay incelemesi ya da doküman incelemesi yöntemleri kullanılmaktadır.

Pazar Araştırması Kitle Belirleme

Pazar araştırması kitlesi oluştururken tek bir kaynak yerine farklı kaynakları tercih etmek sağlıklı bir durumdur. Buradaki farklı kaynaklar; anketler, formlar, trendler, soru sorma gibi modüller yer almaktadır. Buradaki Pazar araştırması için kullanacağımız Google üzerinden aratılacak bazı web siteleri bulunmaktadır. Bunlardan yararlanarak araştırma, geliştirme, izleme gibi tüketicinin istediğini öğrenebilir buna göre risk haritamızı oluşturabiliriz.

Tümevarım ve tümdengelim yöntemleri ile oluşturacağımız kitle sayesinde, ürün hakkında bilgi sahibi çoğaltacağımız anket ile reklamımızı da yapacağımız unutulmamalıdır. Bu yüzden, kitle oluşturmada güvenilir araçları ya da şirketleri tercih etmek önem arz eder.

Güvenlik: E-ticaret İçin Güvenlik

Sosyal Medya Pazar Araştırması

Sosyal medyadan yardım alarak pazardaki ürünleri araştırabilir ya da pazardan yeni ürünler keşfedebilirsiniz. Müşteri tabanlı yapacağınız bu araştırma yöntemi ile, tüketicinin ilgisini öğrenebilir buna göre aksiyon alabilirsiniz. Müşterilere pazar araştırması yaparken onları sık sık rahatsız etmeyin aksine sosyal medya pazarlaması olan influencer marketing özelliğinden yararlanın. En iyi sosyal medya nicel pazar araştırmasını bu şekilde yapabilirsiniz.

Yeni Ürün Araştırma

Pazar araştırması yaparken aynı zamanda yeni çıkartacağınız ürünleri de kullanıcılara hem nitel hem de nicel araştırma yöntemleri ile sorarak geri dönüşümü takip edebilirsiniz. Tüketicilere sorduktan sonra şu soruları düşünmeli ve sonra analiz etmelisiniz; tüketici bu üründe istekli mi, tüketici bu ürünü sevdi mi, tüketicinin bu ürüne ihtiyacı, rekabet durumu nedir? Tüm bu sorulardan sonra sayıları okuduğunuzda üstünlük eden taraf sizseniz başarılı bir iş ortaya koymuşsunuz demektir.

Ürün Fotoğrafçılığı: E-ticaret İçin Ürün Fotoğrafçılığı Nasıl Çekilir?

Pazar Araştırma İle Şirketi Büyütme

Pazar araştırması yapmak sayıları okumaktan öte geçip şirketin geleceğine de yatırım yapmaktır. İşletmeler Pazar araştırmalarını bilip buna göre bir plan oluşturabilirse tüketici sayısında artış ve satış hacminde de büyüme gözükür. Bunun için bir kitleye, pazar araştırması yapacağınız yöntem ile analizlere, marka kimliğinize, görüşlere yani hem nicel hem de nitel araştırmalardan yararlanmanız gerekmektedir.


Tüketicilerin demografik yapılarını inceleyerek onların görüşlerine saygı duyun ve onların istediklerini verin. Sizi her zaman aynı kitledeki yaş grupları takip etmeyecek aksine 7’den 70’e açık olarak marka kimliğinizi oluşturmaya çabalayın.

Pazar Araştırması Yapabileceğiniz 5 Site

SEMrsuh: Nitel bir araştırma yöntemi SEO tabanlı bir site olan SEMrush ile anahtar kelimeleri araştırabilir, insanların Google üzerinden neyi sorguladıklarını bulabilirsiniz. Bu şekilde çalışarak veri inceleme pazar araştırması ile kendinize yeni trendler oluşturabilir ve tüketicileri kendi pazarınıza çekebilirsiniz.

Think With Google: Google gibi düşün ile pazar yerlerindeki gelişmeleri takip edebilirsiniz. Pazar yerlerinde dönüşleri, makaleleri inceleyebilir ya da röportajları izleyip kendinize yeni bir harita çıkartabilirsiniz. Ayrıca, bu sayfa içerisinde Google analizleri de görme şansınız vardır.

Google Trends: Google üzerinde aratılan kelimeleri göstermektedir. Ücretsiz olan bu araç ile nicel araştırma yöntemi olan içerik ya da doküman inceleme yapabilir buna göre e-ticaret sitenizde ya da mobil uygulamanızda aksiyon alabilirsiniz.

SurveyMonkey: Google anket forumlarına göre daha gelişmiş bir yöntem olan ve nicel araştırmaya örnek gösterilen web site, sorulara cevap alabileceğiniz anket sitesidir. SurveyMonkey hem ücretli hemde ücretsiz analiz araçları sunmaktadır. Ayrıca, derinlemesine araştırmalar yapar.

Google Formlar: Google formlar ile, anketler hazırlayabilir, sorular sorabilir, en iyi dönüşümleri alabilirsiniz. Ücretsiz olan bu araç hem nitel hem de nicel araştırma yapmakta kullanılmaktadır. Pazar araştırması yaparken her şirketin kullandığı bir araştırma yöntemi olup analizin sağlıklı edildiği zaman en iyi dönüşü alacağınız sitedir.

Müşteri Kazanmak: Yeni Müşteri Kazanmak

Pazar Araştırması Sonucu

Pazar araştırması sonucunda bulunan verilerin literatür taramasının ardından okunması, ve sonuçlarının rapor edilmesi gerekmektedir. Rapor edilen sonuca göre şirket, e-ticaret sahibi, yeni ürün/ler ile piyasaya çıkabilir. Ayrıca bir pazar araştırmasını sağlıklı şekilde icra edip sonrasını düşünmek marka kimliği oluşmasına da alt yapı hazırlar. Her araştırma sağlıklı sonuçlar getirmese de sizin başarısızlık oranınızı düşürüp oluşabilecek riskleri en aza indirmenizi sağlamaktadır.

ERP: E-ticaret İçin ERP

 

Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Pazar araştırması nitel ve nicel olarak yapılan ürünlerin geçmiş ve geleceği konu alınan ve tüketici rızası gözetilen bir pazarlama aracıdır. Bu kapsamda; pazar araştırması sağlıklı yapılırsa, hem markanın hacmi artar hem de risk haritalarına bakış değişir.

E-Ticarete Başlayanlar için