Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya yönetimi profil yönetmek ile eş değer olmayıp profesyonel bir şekilde yönetimi sağlanması ve marka kimliği oluşturmada etkili bir yöntemdir. E-ticaret sitemize, ya da mobil uygulamamıza trafik çekmek, insanları direkt olarak sayfalarımıza yönlendirmek için farklı sosyal medya araçlarını profesyonel şekilde kullanmalıyız.

Türkiye’deki insanlar 7 saat 29 dakika sosyal medyada vakit ayırıyor. Sosyal medya yönetimi koşunda bilgi sahibi olup aktif şekilde de kullanırsak bu zaman dilimini avantaja geçirip ürün satışı, ya da marka kimliğimizi tanıtmada kullanabiliriz.

Türkiye’de Popüler Sosyal Medyalar

Sosyal medya yönetimi için Türkiye’de en popüler 6 sosyal medya aracını aktif bir şekilde kullanmalı ve bu kanallardan kendimize hit, yapay toplum ve sadık müşteri kazanımı içerisinde olmalıyız. Türkiye’de en popüler (Digital 2020) sosyal medya yönetimi sağlayacak platformlar şöyledir:

  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • Linkedln
  1. Linkedln Yönetimi

Startup, girişimcilik, iş yapmak isteyenlerin, iş dünyasındaki kişilerin bir arada bulunduğu topluluktur. Burada amaç; B2B benzer olarak, iş dünyasındaki insanların birbiri ile iletişime geçmesi, bilgi alışverişi gerçekleştirmeye yarar. Linkedln yönetimi için püf noktalar şöyledir:

  • Ağınızdaki insanları genişletmeye, daha fazla kişiyle bağlantı kurmanız hesabınızın genişlemesi demektir.
  • Büyük markaları takip edin. Onlara yorum yapmaktan çekinmeyin. Size dönüşü belki büyük şirket değil ama onu takip edenler dönecektir.
  • Profilinizi görüntüleyen kişilere ulaşın. Aktif rol oynayın.
  • Gruplara katılın. Buralarda tasarımınızı, görüşünüzü çekinmeden bildirin.
  • Premium alarak etkileşim ve mesaj sınırında tavan yapın.
  1. Pinterest Yönetimi

Dünyanın en çok kullanılan 10 sosyal medyasından birisi olan ve fotoğraf tabanlı bir sosyal medyadır. Amacı oldukça basit; fotoğraf paylaşmaktır. Fotoğraflar paylaşarak kitleler oluşturabilir, sitenize trafik çekebilir ya da bu platform ile başka sosyal medya hesaplarına aktarım yapabilirsiniz. Pinterest yönetimi için püf noktalar şunlardır:

  • Fotoğraf seçimini yüksek çözünürlüklü yapın. İnfografik özellikli resimlerin daha fazla etkileşim aldığını unutmayın.
  • Fotoğraf boyutunuz 735 x 1106 px olmalıdır. Uzun fotoğrafların daha fazla etkileşim aldığını unutmayın.
  • Resim ve pin başlığına özgün 2-3 cümle bir şey yazın. Sonuna etiket koyun lakin bunu abartmayın; shadow ban yemeyin.
  • Pinterest ayarlardan Claim yaparak pinterest hesabınızı sitenize bağlayın ve fotoğraflarınızı site linkleri ile ilişkilendirin.
  • Spama düşmeden birilerini takip edin. Pinterest topluluklarına katılın ve oralarda içeriklerinizi paylaşın.

Fotoğraf Çekme Rehberimiz: Ürün Fotoğrafçılığı İle Satış Arttırmak

  1. Facebook Yönetimi

İnternet alemindeki forumlardan sonra sosyal medyanın temelini oluşturan Facebook, 2 milyardan fazla indirim aldı. Dünyanın en büyük pazarlarından olan bu medyayı doğru, etkin yönetmek trafik sağladığı gibi yapay kitle de oluşturacaktır. Facebook yönetimi püf noktalarını şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Facebook’ta takibe takip yapmanız oldukça zordur bu yüzden bu yöntem değil kitlere ulaşmak için videolar paylaşın.
  • Gruplara kişisel hesabınızla değil şirket hesabıyla katılın ve oralardan beslenin.
  • Etiket kullanımı, anahtar kelime seçimine özen gösterin. Instagram gibi bir keşfet yeri olmadığından insanlar arama bölümlerinden sizi bulacaktır.
  • Basit çekilişler yapın. Hem yapay kitle oluşturmanıza hem de yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır.
  • Hesabınızın profilini, bilgilerini eksiksiz doldurun.
  • Canlı yayın özelliği açarak etkileşimi arttırabilirsiniz.
  1. Youtube Yönetimi

Digital 2020 raporuna göre Türkiye’de en çok kullanılan platform Youtube oldu. Video izlenme merkezi olan Youtube’da, yazı ya da fotoğraf pasif kalmaktadır. Ürün hakkındaki inceleme videoları ile marka kimliğine ulaşmada büyük adım atabilirsiniz. Youtube yönetimi için püf noktalar şöyledir:

  • Videolarınız 3 dakikadan uzun olsun.
  • Videolarınızın kapak fotoğrafları özel tasarlanmış ve izlenme alacak şekilde olmalıdır. İnsanlar ilk video fotoğrafına  bakarak izlemeye başlar.
  • Açıklama kısımlarında mutlaka anahtar kelime, etiket kullanın. Arayan birisi bu filtreye takılarak sizin videonuzu izleyebilir.
  • Yorumlara cevap verin. Müşterileri kaçırmayın aksine kazanmaya çalışın
  • Profil ve kapak fotoğrafınızı canlı renkler ile oluşturun.
  • Videolarınız özgün olmalı aksi halde telif yiyip hesabınızı askıya alabilirler.
  1. Instagram Yönetimi

Instagram dünyanın en çok kullandığı sosyal medya araçlarından ilk 3’te yer almaktadır. 2mr fazla indirilen bu uygulamada, e-ticaret, mobil uygulama için sayısız olumlu özellikler yer almaktadır. Fotoğrafa ve video paylaşıldığı instagram yönetimi hakkında bazı ince noktalar şöyledir;

  • Fotoğraf kalitesinin yüksek olduğu fotoğraflar seçin.
  • Videolarınızı 1 dakika tutun çünkü 1 dakikalık videolar daha hızlı keşfete düşüyor.
  • Hikayelerinizde kullanıcıları canlı tutun; soru sorun, yarışma ya da oylama yapın. Hikayelerinize 10 bin takipçiye ulaştığınızda link ekleyebiliyorsunuz.
  • 10 adet etiket kullanın lakin bu etkilerde görüntülenme sayısını az olanlara özen gösterin. Çünkü 1m olan bir etikette ilk sıralara çıkmanız zor ama 10-100 bin arasında şansınız daha fazla.
  • İnfluencer ile iletişimde kalın. En iyi dönüşü onlardan alacağınızı unutmayın.
  • Etkileşim gruplarını takip edin.

Satış Rehberi: İnstagram İle Satış Arttırmak

  1. Twitter Yönetimi

Video, fotoğraf ve yazı paylaşacağınız ve mantık olarak ne düşündüklerinizi ifade ettiğiniz bir platformdur. Burada etkileşim almanız oldukça hızlıdır. Retweet ile milyonlarca kişiye ulaşmak mümkündür. Twitter yönetimi için bazı ipuçları;

  • Hashtag kullanımına özen gösterin. Popüler etiketleri takip edin, insanlarla iletişimde kalın.
  • 280 kelimede ürününüzü, kendinizi en iyi şekilde ifade edin. Sık kelimelerden kaçının özel kelimeler kullanın.
  • Videoların burada daha fazla etkileşim aldığını unutmayın. Takip yaparak yeni müşteriler kazanma çalışmasında bulunun.
  • Duyarlı olun, etkileşimi tavan yaptıracak yazı ve resim paylaşırken ayrımcılık yaşatacak yazılardan da uzak durun.
  • Site linkinizi, Youtube paylaşım bağlantılarınızı burada paylaşarak başka kanallar arası iletişimi asla eksiksiz bırakmayın.

 

Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi için Pinterest, Facebook, Twitter, Youtube, Linkedln ve Instagram platformlarını yöneterek e-ticaret ya da mobil uygulama için yapay bir toplum oluşturabilir ve trafik sağlayabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi