Ürün Fotoğrafçılığı İle Satışları Arttırmak

Ürün Fotoğrafçılığı İle Satışları Arttırmak

Bir tüketici e-ticaret sitesinden ürün alacağı zaman ortada sadece ürünün fotoğrafı ve açıklaması yer alır lakin tüketici fotoğrafta referans aradığı için ürün fotoğrafçılığı önemi arttırıyor. Bir ürünün ne kadar hatasız bir şekilde pazarlanması tüketiciye o kadar ulaşmasını kolaylaştıracaktır.  Sadece bir site oluşturmak, ürün açıklamalarını girmek ya da ürünün harika olduğunu düşünmek satış için yeterli değildir. Bir ürünü pazarlamak için etkileyici bir görsele ihtiyacımız var.

Ürün fotoğrafçılığı yaparken ilk ve en önemli kural; ürünün fotoğrafının alıcının eline geçtiğinde en yakın olmasıdır. Bir ürünü müşteri aldığında elindeki ile e-ticaret sitenizdeki fotoğraf aynı ya da yakınsa buna daha olumlu yorumlar yapacaktır. Aksi durumda, olumsuz yorumlar yapıp ‘yeni müşteri’ için olumsuz örnek olacaktır. Bu durum, resmi gazete üzerinden de yayınlanmış ve  satılan ürünlerin ayıplı ürün olduğunu gösterir ve iade alınmasını da zorunlu kılmaktadır.

Ürün Fotoğrafçılığı Kazancı

Amazon’un açıkladığı bir bilgiye göre; bir fotoğrafın ilgi çekmemesi yüzünden Amazon sitesi yıllık 1.6 milyar kaybedebileceklerini bildirdi. Bir fotoğraf ile satışları arttırabilir, etkili kullanılmadığında ise satışları düşürebileceği tespit edilmiştir. Ürün fotoğrafçılığı çekimini belirli kriterlere göre yapmak ve bu fotoğrafların arka planını işlemek mevcut müşterilerden çok yeni müşteri kazanımına da etki edecektir.

Web tasarım ile bütünleşecek fotoğraflar, site üzerinde bizim önyüzümüz olacağından eşsiz, kaliteli olmak zorundadır. Başarılı bir iş yapmak istiyorsak mutlaka fotoğraf çekiminde, ışık kullanımı, gölge düzeyi, fotoğrafın gösterileceği ekranı iyi belirlemek gerekiyor.

Yüksek Kaliteli Fotoğraf Çekimi

E-ticaret sitelerin hepsinde fotoğrafı yakınlaştırma seçeneği bulunmaktadır. Bu yüzden fotoğraf seçiminiz ürün fotoğrafçılığı için en kaliteli görsellerden oluşmalıdır. 2k veya 4k ayrıntıya sahip fotoğraflar, ürünün her yönüne ışık tutacağından ürünü daha iyi anlatacaktır. Ürün fotoğrafçılığı çekimi yapacaksanız ise; fotoğrafın gerçeğe en yakın olmasını, ışık, gölge kullanımına dikkat etmeniz gerektiğini unutmamalısınız.

Yüksek kaliteli fotoğrafları internet üzerinden aratmak, fotoğrafa yazı eklemek, fotoğraf üzerinde basit hatalar yapmak firmanızın değerini aşağı çekecek ve marka kimliğinizden de uzaklaşacaksınız. Bunun yerine basit yöntemler ile arkaya koyacağız beyaz a3 ile daha iyi fotoğraflar çekeceğinizi unutmayın.

E-ticaret ERP: E-ticaret İçin ERP

Still Life Fotoğraf

Mekan fotoğrafçılığı  olarak da bilinen, hareket etmeyen fotoğrafların ev, kapalı alanlarda çekiminin yapılmasıdır. Still life fotoğraf en çok kullanılan fotoğraf çekme türüdür. Çünkü, fotoğrafın yanında başka objelerde bulunduğundan fotoğraf üzerinde fazla oynama yapılmaz ve ürün müşteriye istediği gibi gider.

Ürün fotoğrafçılığı ile arasındaki fark ise; ürün fotoğrafı still life de biraz daha sönüktür. Çünkü ürünün yanında farklı ve ürüne yakın objeler bulunduğundan ürün tek değildir. Still life ile ürünlerinizi nesnelere uyumunu gösterebilir, çekiciliğini arttırabilir ve e-ticaret ürün fotoğrafçılığı için kullanabileceğiniz bir yöntemdir. 

Yeni müşteri: Yeni Müşteri Kazanmak

Ürün Fotoğrafçılığı Mankenli / Mankensiz

Ürün fotoğrafçılığı çekimi konusunda henüz ortak bir görüş bulunamayan türdür. Buna göre; mankenin olduğu ve herhangi dekupe işleminin yapılmadığı doğal olarak kullanıcıya aktarıldığı türdür. Lakin Dekupe işlemlerinin yapıldığı, fotoğrafta gölgeleme gibi unsurların kaldırıldığı mankensiz fotoğraflar da bulunmaktadır.

Doğalar olarak insanların daha çekici bulacağından ve ürünün fotoğrafı müşterinin daha fazla ilgisini çekeceğinden mankenli fotoğraflar bir adım öne çıkmaktadır. Lakin e-ticaret sitelerinde yüzlerce ürünün yer alması ve mankenli fotoğraf çekiminin f/p olarak maliyetli olacağından mankensiz fotoğraf çekimi ürün fotoğrafçılığı için en ideal seçimdir.

Fotoğraf Pikseli ve Arka Fon

Avrupa standartlarına göre her ürünün e-ticaret alanında kullanılması için farklı pikseller gerekir. Örneğin  Amazon bir fotoğraf 1000 pikselden küçük olamaz. E-ticaret sahipleri için ideal bir fotoğraf 1500 x 1500 olmalıdır. Asla unutulmamalıdır; bir e-ticaret sitesinde ürün değil ürünün fotoğrafını satıyorsunuz. Ürün fotoğrafçılığı için bir başka önemli etken ise; arka fonun sadeliğidir.

Arka fon beyaz olmalı ve sade olmalıdır. Eğer still life ile fotoğraflar paylaşmak istiyorsanız bu da bir seçimdir ama ortak görüşe göre bir ürünün fotoğrafı sade olmalı, arka fonu beyaz olmalıdır. Ayrıca, ürün kapak fotoğrafının diğer fotoğraflara göre daha özenli çekilmesi, piksel değerinin yüksek olması gerekmektedir.

Ürün Fotoğrafçılığı Düzenlenme

Eğer Adobe kullanıyorsanız bunu photoshop ile dekupe yaparak, ışık özelliğini arttırarak yapabilirsiniz. Lakin adobe programlarına sahip değilseniz arama motorları tabanlı uygulamaları kullanmanız gerekecektir. Bunda ise adobe tarafından paylaşılan Photoshop Express ile yapabilirsiniz. Temel özellikleri kapsayan bu araç, e-ticaret sahipleri için altın değerindedir.

Ürün fotoğrafçılığı çekimi sonrasında da iş bitmemektedir. Fotoğrafların SEO kurallarına göre düzeltilmesi gerekmektedir. Bunun için ise;

  • Fotoğraf isimlerini en çok aranan kelimelerden oluşturun.
  • Fotoğraf boyutunu 1500 x 1500 yapın
  • Fotoğrafınız geç yüklenirse e-ticaret sahipleri için risk olduğunu unutmayın
  • Dosya türünü JPEG olarak ayarlayın

Güvenliğie mi ihtiyacınız var: E-ticaret Güvenlik

Sosyal Medya İçin Ürün Fotoğrafçılığı

E-ticaret ile ne kadar içli dışlı olsak da ürünlerimizi mutlaka sosyal medya araçlarında paylaşacağız. Satışlarımızı arttırmak için kullanacağımız bu pazarlama yöntemi için, fotoğraflarda bazı unsurların olmaması ve doğal gözükmesi gerektiğini unutmamalısınız. Bir ürün fotoğrafçılığı çekimi bittikten sosyal medyaya yükleyeceksek şu unsurlar olmaması gerekir;

  • Üründe logo olmaz
  • Ürünün arka planı sade ya da still life tarzında olabilir amatör bir çekim olmaz
  • Ürünün yanlarında çerçeve olmaz
  • Üründe sadece beyaz zemin vardır; lacivert, kırmızı zeminler daha az tutulur.
Ürün Fotoğrafçılığı İle Satışları Arttırmak
Ürün Fotoğrafçılığı İle Satışları Arttırmak

Ürün fotoğrafçılığı ile satışları arttırmak, ürünün görsel olarak daha iyi yansıtmak ve e-ticaret ürün fotoğrafçılığı konusunda bilgi vermek gerekmektedir. Ayrıca, e-ticaret sahiplerinin doğru fotoğraf kullanmasını bilmesi, ayıplı mal kategorisinden ayrılması gerekmektedir.

Tasarım İp Uçları