Yeni Müşteri Kazanmak

Yeni Müşteri Kazanmak

Yeni Müşteri Kazanmak

Sosyal medya, e-ticaret, mobil uygulama ve internet site sahipleri için yeni müşteri altın değerindedir. Yeni yelkenlere açılmak isteyen tüm bilişim sahipleri yeni müşteri kazanma arzusu ile mücadele etmekte ve buna göre aksiyon almaktadır.

Yeni müşteri kazanmak oldukça zor olsa da onları kazanmanın farklı yöntemleri bulunmaktadır. Yeni müşteri kazanımı belirli etkenler ışığında ortaya çıkar. Bu etkenleri sıralayıp hukumdar.com.tr olarak açıklarsak;

  1. Başarılı Reklam
  2. Sosyal Etkileşim
  3. Doğal Trafik
  4. Sıfır Maliyetli Reklam
  5. Marka Olmak
  6. Olumsuz Rakip Avantajı
  7. Kaliteli İçerik
  8. Kampanyalar
  9. Halka Açılmak
  10. Eşsiz Tasarım

Yeni müşteri çekme kavramlarını nitelik ve nicelik bakımından daha detaylı açıklayalım.

  • Başarılı Reklam

Google ads ile reklam verme oldukça bilinen bir yöntem. Bunun yanında hacmi ve maliyeti yüksek olanlar; gazete, televizyon, radyo gibi kanallarda kendinize yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Reklam olsun da nasıl olursa olsun mantığından vazgeçip hedef kitlenin analiz edilmesi, merak uyandıracak içeriklerin yazımı, fotoğraf / video özgünlüğü ve kalitesi başarılı reklamın altın kaynaklarıdır.

Native advertising de den ilen bu yöntem kullanıcıların arasına girip sanki onlardan biri paylaşmış gibi hissettiriyor ve doğal müşteriler çekiyor. Mesajın kişiselleştirilmesi reklamın samimi olmasını sağlarken yeni müşteriye ayrıca güven sağlamaktadır.

 

  • Sosyal Etkileşim

2 milyardan fazla indirilen Instagram, Facebook, Twitter, Facebook Messenger ve en çok kullanılan sosyal medya araçları sayesinde yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Buradaki rolünüz; profesyonel bir yönetim anlayışı ile müşterilerin sosyal medyadaki ‘arkadaşı’ olabilmenizdir. Marka kimliğinizden çok ‘sosyal medya tasarımlarını canlı ve renkli’ tutarak her insana hitap etmek, etkileşim almak ve yeni yelkenler açmak ilk amacımızdır.

Sosyal medya reklamlarındaki dönüşümü takip etmek, raporlamak, istatistikleri çıkartıp buna göre karar vermek ve sosyal medya krizini başarılı şekilde yöneterek hem eski müşterilerinizi sağlama alırken hem de yeni müşteriler kazanacaksınız.

 

  • Doğal Trafik

İnsanların sizin kurumsal bilginize sahip olmadan araştırıp bulmasıdır. Bunu ise; arama motorları, uygulama pazarları gibi kanallardan anahtar kelimeleri arattığında bulduğudur. Bu kapsamda hem içeriğin hem de görselin yeni müşteri kazanımda etkisi büyüktür. Çünkü; her e-ticaret ya da mobil uygulama sahibi oluşturacağı kaliteli, eşsiz, SEO uyumlu ve karizmatik görsel ile rakiplerine göre bir adım öne çıkıp yeni müşteriler kazanacaktır.

  • Sıfır Maliyetli Reklam

Her markanın, kurumsal ve e-ticaret site sahiplerinin istediği maliyeti sıfıra indirerek daha fazla kişiye hitap etmektir. Bunun için 2 yöntem vardır. Bunlar;

Birisinin önermesi: Ürününüzün kaliteli olması, onlara özel hissettirmeniz sayesinde insanlar ürünlerini en yakın arkadaşına önerecektir. Belki yeni müşterileriniz size doğrudan güvenmeyecek ama arkadaşına güvendiği için sitenizden alışveriş yapacaktır.

Hasthag: Sosyal medyayı aktif kullanarak insanlara doğal trafik planlayabilirsiniz. Bunun için basit kampanyalar yaparak hasthag kullanarak paylaşmasını isteyebilir ve doğrudan 100, 1000 kişiye sıfır maliyetle ulaşabilirsiniz.

  • Marka Olmak

Eğer ulusal ya da uluslararası bir marka kimliğine ulaştıysanız hiçbir reklam vermeden, kaliteli bir şeyler üretmeden yeni müşterilere ulaşabilirsiniz. Bunu, siz değil, sizin yerinize arama motorları, müşterilerin tavsiyeleri yapacaktır. Dünya üzerinde bazı markalar hiçbir reklam yapmadan çok geniş sayıda satış yapabilmektedir. Ayrıca, müşteri her zaman profesyonel kavramından hoşlandığı ve sizi tavsiye etmenizi sağlayacak unsur; onlara eşsiz olduğunu hatırlatan marka kimlikleridir.

  • Olumsuz Rakip Avantajı

Rakiplerinizden kaynaklanan sorunlar sayesinde yeni müşteriler yeni ticaret yerleri ararken sizleri bulabilir. Bunun için rakip analizini yapmak, onun eksiklerini tespit etmek ve onun trafik çektiği kaynakları inceleyerek rapor hazırlamak yeni müşterilere kapı açmaktır. Rakiplerinizin hem Google üzerindeki değerlerini hem de sosyal platformlardaki konumu incelemek sizi bu çetin savaşta bir adım öne geçirecektir.

“Kendini Bil. Düşmanı Bil. Bin Savaş, Bin Galibiyet” Sun Tzu

  • Kaliteli İçerik

Google ya da sosyal medyada paylaşım rekorları kıracak, sizin satışlarınızı arttıracak içerikler yazarak hem başarıya hem de yeni müşterilere ‘hoş geldiniz’ diyebilirsiniz. Buradaki önemli unsur; SEO’dur. SEO’yu A’dan Z’ye bilmek hem kaliteli içerikler hazırlamanıza hem de geniş müşterilere hitap etmenize yardımcı olur. Müşteriler içerikler, yazılar sayesinde sizin sitenize, uygulamanıza gelerek yeni müşteriniz olacaktır.

  • Kampanyalar

Özellikle sosyal medyada yapılan ‘çekiliş’ trendi ile hem sosyal hesaplarınızı olumlu derecede büyütürken hem de insanlara hediyeler dağıtarak güven sağlamış ve yeni müşteriler de kazanmış olursunuz. Küçük hediyeler tüketiciler için ‘bedava’ olduğundan değerli olarak gözükecek ve sizin siteniz, uygulamanız, sosyal medya hesabınız her zaman tüketicinin aklına bulunacaktır.

Ürünün yanında verilen eşantiyon olarak ifade edilen küçük sürprizler ile hem müşterilerinizin devamlı ticaret yapmasını sağlarken müşterilerinizin önereceği yakın arkadaşlar sayesinde ‘yeni müşterileriniz’ olacaktır.

  • Halka Az

Belki kobiler için zor bir kavram olsa da daha büyük e-ticaret, uygulama sahipleri için yatırımcılara çağrı yaptığı durumdur. Bu sayede farklı ve tanımlamayan yatırımcılar sizin sitenize yatırım yaparak yeni müşterilerin kazanılmasına da zemin hazırlar. Bu sayede e-ticaret ya da mobil uygulama sahipleri için kaynak sağlayabileceği ve başka ‘yeni müşteri çekme’ durumlarına imkan sağlayacağı girişimdir.

  • Eşsiz Tasarım

Her müşteri yeni müşteri değildir. Yeni müşteri, sizin sitenizdeki imkanları kullanandır. Bu kapsamda sitenizdeki tasarım özelliklerini eşsiz ve muhteşem yaparak, kolay gezinme, hızlı açılma, responsive kullanarak takipçileri, ziyaretçileri yeni müşteri pozisyonuna getirebilir ve tüketici konumunda bulundurabilirsiniz.

Yeni Müşteri Kazanmak
Yeni Müşteri Kazanmak

Sosyal medya, e-ticaret, mobil uygulama ve internet site sahipleri için yeni müşteri altın değerindedir. Yeni yelkenlere açılmak isteyen tüm bilişim sahipleri yeni müşteri kazanma arzusu ile mücadele etmekte ve buna göre aksiyon almaktadır.

E-Ticaret İçerik Pazarlama